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 Nota Publicado: 04 Nov 2006 01:32 
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Frobush escribió:
A little present for you all...

(not available anywhere else)

Saucer Demo II

(Ivanzx - update tomorrow, I'll be working late).



Jof.


EDIT - cheers Alfonso! I posted too soon to reply! I'm going to search for your stuff on the web - though I KNOW I've seen your stuff before!


Hi Joffa, this is one of the best scrolls i ever seen. It reminds me hyperactive (certanly a great game), but this scroll is un all directions and is very soft.
Incredible!
:eek:
I love that people like Borrocop and you still give us entertaintment.

See you! ;)

> le digo que es uno de los mejores scrolles que he visto nunca, que me recuerda al hyperactive, aunque tenga el scroll en 4 direcciones y que es muy suave.
Luego le comento que me encanta que gente como alfonsico o él sigan entreteniéndonos.
:D

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 Nota Publicado: 04 Nov 2006 03:24 
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Alfonso, en uno de sus ultimos mensajes, Joffa dijo que Iba a buscar tus trabajos en 8 bits por la web aunque antes ya lo habia visto, quiere verlo con mas detalle.

Haha salgo de marcha una noche y me encuentro con todo esto, jeje no se os puede dejar solos! :lol:

I was partying tonight, that's the reason I didnt answer. I left you guys alone for a while and you started a party here! :lol:

I am gonna try the new beta Jonathan, will see the one tomorrow too.

Voy a probar la beta que ha puesto aqui Jonathan y mañana probare la otra.

Bye :)

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 Nota Publicado: 04 Nov 2006 13:31 
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Ultima edición por Borrocop el 26 Abr 2007 19:07, editado 1 vez en total

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 Nota Publicado: 04 Nov 2006 13:56 
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Hola


Ivan, si puedes traduce a Jonathan lo que le comento

Me hace mucha ilusión hablar con una persona que me hizo pasar grandes momentos con el Spectrum: el increible Cobra, Hysteria, Green Beret, Hypersports, Mikie,etc... son de los mejores juegos que se hicieron para nuestra máquina.

En realidad para mi, y para todos, es un privilegio poder leer sus post en el foro y que nos deje ver avances. ¡un placer!

En definitiva, es uno de los grandes y que, afortundamente, no reniega en absoluto de su glorioso pasado ¡gracias Jon!

Un saludo
T.BRazil

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 Nota Publicado: 04 Nov 2006 14:09 
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tbrazil escribió:
Me hace mucha ilusión hablar con una persona que me hizo pasar grandes momentos con el Spectrum: el increible Cobra, Hysteria, Green Beret, Hypersports, Mikie,etc... son de los mejores juegos que se hicieron para nuestra máquina.

En realidad para mi, y para todos, es un privilegio poder leer sus post en el foro y que nos deje ver avances. ¡un placer!

En definitiva, es uno de los grandes y que, afortundamente, no reniega en absoluto de su glorioso pasado ¡gracias Jon!

Un saludo
T.BRazil


Translating T.Brazil:

I'm very excited about being able to talk to a person who made me spend so many good times with my Spectrum: Cobra (wonderful one), Hysteria, Green Beret, Hypersports, Mikie, etc... Those are some of the best games developed for our machine.

Actually, to me, and to everyone, is a privilege to read your posts in this forum, and to see the progress of your currently developed games. (It's a pleasure!)

In short, you are one of the biggest developers, and thankfully you don't repudiate your glorious past. Thank you Jon!

Cheers,
T.BRazil

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 Nota Publicado: 04 Nov 2006 14:19 
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AugustoRuiz escribió:
Translating T.Brazil:
l


Muchísimas garcias Augusto! :)

Un saludo
T.BRazil

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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 08:48 
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Dammit! I'm outta this forum for just one weekend and see who came! One of my all-time idols! :lol: It seems that I'm gonna have to stay away from the forums more weekends, so more celebs come to visit us! :D

Cheers, Mr Joffa, the game is looking awesome and I can't but expect (again) one of the best games from the best. The new demo looks awesome. Don't worry, we have a very comprehensive army of hardcore gamers which will beta-test this (me included), so expect good feedback.

I hope you keep visiting us. It would be great to share space with such a knowledgeable (impressively knowledgeable!) person.

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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 13:43 
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Borro, no le pongas que has colaborado en el Drazen Petrovic que nos lo asustas :lol: al menos especifica que solo era con los graficos :wink:

Alguien puede hacer una lista rapida de juegos de Joffa? Me declaro ignorante en el tema, soy MSXero hasta la medula :wink:

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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 13:52 
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La tienes aquí... (tendras que cortar y pegar la URL que no funciona con el phpBB al llevar el ^)

http://www.worldofspectrum.org/infoseekpub.cgi?regexp=^Jonathan+Smith+%5b1%5d$

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Un saludo.
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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 14:06 
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Ultima edición por Borrocop el 26 Abr 2007 19:08, editado 1 vez en total

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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 17:23 
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Thank you Alfonso for the links to your games!

I've had a quick look at them. Impressive. They are hard! I'll play with them when I can get some spare time - why are all the Spanish games SO HARD! LOL! You lot must be really good at playing games!

Oh, and thank you ALL for the kind comments!


Jof.

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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 17:52 
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Jof, I have tried the beta, and its scroll is incredible. Very smooth, and the controls feel very responsive :)

I've got two questions ;)

First: Do you generate the map procedurally? Because it is huge!
Second: I managed to fill the rightmost bar by getting diamonds... So... What should I do after that? There are diamonds everywhere, so I can keep getting them forever :mrgreen:

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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 18:06 
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Ultima edición por Borrocop el 26 Abr 2007 19:09, editado 1 vez en total

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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 18:11 
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Alfonso ; dice Jonathan que ha estado probando tus juegos, y que los probara mas cuando tenga un poco de tiempo libre y tambien dice que se ha impresionado, y que lo unico es que son demasiado dificiles! y nos dice que los españoles debemos ser buenisimos jugando :D

to Jonathan : Yes, we are used to really Hard games! try Abu Simbel Profanation, by Dinamic, there is some people who finish it without pokes...that's why some foreign games are easy to us, cos we are used to extreme difficulty. But some spanish games are too much, they lose a lot of interest because of the difficulty.

Cheers :)

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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 18:14 
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Registrado: 10 Ene 2005 22:05
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... jooooderrrr!!!!... chicos... esto es increible... jooooderrrr!!!... :lol:

... Fichálo!, Fichálo!... jjjj... decidle que cuando termine con este, que se pase por aquí y haceis un jueguecillo con el... No perdáis la oportunidad!!!... bueno, ya se lo digo yo... :twisted:

(...despite my bad english :P ) Hello Mr. Joffa!!... A great pleasure to see you in our CEZ forums!!!... I expect we could collaborate on future projects!!!...

... still i remember those days playing with your great Green Beret!!!... what a wonderful days!!!... :P

well... see you!!...

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 Nota Publicado: 06 Nov 2006 18:16 
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AugustoRuiz escribió:
Jof, I have tried the beta, and its scroll is incredible. Very smooth, and the controls feel very responsive :)

I've got two questions ;)

First: Do you generate the map procedurally? Because it is huge!
Second: I managed to fill the rightmost bar by getting diamonds... So... What should I do after that? There are diamonds everywhere, so I can keep getting them forever :mrgreen:


Hi AugustoRuiz!

The map doesn't exist! And 'it' doesn't really 'scroll'. Everything exists as numbers. There isn't a physical 'map'. Wait till I add the background details - still no 'map'!

The diamonds are just silly things to collect. You need them to expand your weapons! They will always be there - but you will be attacked and be unable to defend yourself (almost) whilst doing so.

I think I'll add a 'shop' so you can exchange the diamonds for extra fire-power!

Please don't think this is anywhere near complete - the 'bubbles' are just to test the collisions! There will be plenty of baddies to fight!

Thank you for your comments!



Jof.

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 Nota Publicado: 07 Nov 2006 08:15 
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¿De verdad conocéis a alguien que se acabe el profanation sin trampas en Spectrum? Porque yo no, sólo en CPC.

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 Nota Publicado: 07 Nov 2006 09:48 
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Frobush escribió:
Hi AugustoRuiz!

The map doesn't exist! And 'it' doesn't really 'scroll'. Everything exists as numbers. There isn't a physical 'map'. Wait till I add the background details - still no 'map'!


Ok... So there is no map, but there are numbers... I suppose those numbers store the heights of the floor? So... If you have them stored somewhere... I would say that is a map, as those numbers describe what you see ;)

When I say 'scroll' I mean how the background slides... It's very nice, and very smooth! (Incredibly smooth for a ZX!)

Frobush escribió:
I think I'll add a 'shop' so you can exchange the diamonds for extra fire-power!


That's a very good idea!

Frobush escribió:
Please don't think this is anywhere near complete - the 'bubbles' are just to test the collisions! There will be plenty of baddies to fight!


I thought so... But I didn't kown if I was missing something... That's why I asked ;)

Frobush escribió:
Thank you for your comments!


You're welcome. Keep up the good work!

And now... A crazy idea: Wouldn't it be nice if you can get into some sort of vehicle that improves your guns when you fly? I mean, you can get the earth vehicle to dig the diamonds out, but it would be nice that you can find somewhere a plane (or something like that) that gives you better waepons to fight against flying baddies... Or if you take that to the extreme... When you are a saucer you cannot shoot at all, so you must find the plane or the land vehicle to be able to shoot...

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 Nota Publicado: 07 Nov 2006 11:18 
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na_th_an escribió:
¿De verdad conocéis a alguien que se acabe el profanation sin trampas en Spectrum? Porque yo no, sólo en CPC.


Yo lo hice en MSX, no se si es tan dificil como en Spectrum :P

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 Nota Publicado: 07 Nov 2006 12:36 
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AugustoRuiz escribió:
And now... A crazy idea: Wouldn't it be nice if you can get into some sort of vehicle that improves your guns when you fly? I mean, you can get the earth vehicle to dig the diamonds out, but it would be nice that you can find somewhere a plane (or something like that) that gives you better waepons to fight against flying baddies... Or if you take that to the extreme... When you are a saucer you cannot shoot at all, so you must find the plane or the land vehicle to be able to shoot...


Hi Agus, Hola Agus :lol:

The idea is that the saucer will be able to shoot, don't worry, but maybe Joffa thinks thats a good idea :)

Preparaos porque Joffa ha venido para quedarse (a programar juegos de 8 bits y aqui a CEZ)

Saludos! :)

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 Nota Publicado: 07 Nov 2006 12:42 
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Registrado: 10 Ene 2005 22:05
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Ivanzx escribió:
AugustoRuiz escribió:
And now... A crazy idea: Wouldn't it be nice if you can get into some sort of vehicle that improves your guns when you fly? I mean, you can get the earth vehicle to dig the diamonds out, but it would be nice that you can find somewhere a plane (or something like that) that gives you better waepons to fight against flying baddies... Or if you take that to the extreme... When you are a saucer you cannot shoot at all, so you must find the plane or the land vehicle to be able to shoot...


Hi Agus, Hola Agus :lol:

The idea is that the saucer will be able to shoot, don't worry, but maybe Joffa thinks thats a good idea :)

Preparaos porque Joffa ha venido para quedarse (a programar juegos de 8 bits y aqui a CEZ)

Saludos! :)


Yujuuuuu!!!! :P

Así practicamos inglés... :twisted: (pero solo servirá para eso... ohhhh!!!... :( )

:lol: :lol:

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 Nota Publicado: 07 Nov 2006 12:54 
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Ultima edición por Borrocop el 26 Abr 2007 19:09, editado 1 vez en total

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 Nota Publicado: 07 Nov 2006 13:00 
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Borrocop escribió:
Me alegro que venga a quedarse así somos más grandes :eek: :wink:

A ver quien me manda un curso intensivo de lengua inglesa para irme enterando de algo. :cry:

Saludos


No es lo mejor pero puedes probar con estos dos...

http://www.google.es/language_tools?hl=es
http://www.elmundo.es/traductor/index.html

:D

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 Nota Publicado: 07 Nov 2006 13:08 
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Borrocop escribió:
Me alegro que venga a quedarse así somos más grandes :eek: :wink:

A ver quien me manda un curso intensivo de lengua inglesa para irme enterando de algo. :cry:

Saludos


Tranquilo Alfonso, que aqui hay un chorro de traductores online (Konamito, Nathan, Agus, etc) :D :lol:

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 Nota Publicado: 09 Nov 2006 13:06 
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:eek: :eek: Acojonante!!! falta uno unos dias y...se pierde cosas tan fantasticas como estas.

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 Nota Publicado: 01 Abr 2007 16:28 
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¿Se sabe algo?


S2.


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 Nota Publicado: 01 Abr 2007 16:30 
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Randomize escribió:
¿Se sabe algo?


S2.


Mmm si, Joffa sigue trabajando en un juego de Spectrum, es lo unico q se sabe... supuestamente en poco tiempo veremos algo.

Saludos

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 Nota Publicado: 01 Abr 2007 17:44 
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¿Y se sabe de qué va ese juego?.

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Descartes dijo: "Pienso, luego existo".
Un político dijo "No pienso, luego voy para ministro"
Un perro dijo: "Pienso, comida barata e insulsa".


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 Nota Publicado: 01 Abr 2007 18:05 
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Mandrake_El_Mago escribió:
¿Y se sabe de qué va ese juego?.


En este mismo tema en la primera pagina tienes la beta, elñ mismo Jonathan Smithh (Frobush) la colgo aqui, bajatela y pruebala con un emulador de Spectrum.

Saludos!

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 Asunto: Primer beta del nuevo juego de Joffa Smith
 Nota Publicado: 20 May 2007 16:43 
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Ubicación: Al borde del estrecho y a un paso de Gibraltar
Jon, it's great to meet you here with us and a pleasure to know you are still making new software for the ZX Spectrum. I downloaded both betas and the last one is very impressive. Keep the good work!

:D

Traduzco: Jon, es genial tenerte entre nosotros y un placer saber que aún andas realizando nuevo software para el ZX Spectrum. Me descargúe ambos betas y la última versión es la que más me ha impresionado. Sigue así.

:P

Greetings / Saludos,

RDisky

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