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Mad Mix Game  · Mad Mix Game: The Pepsi Challenge  
karnevi · 1999-10-23 · actualizada: 2018-02-02 · 84500 visitas [#9]  |  |  |  | facebook twitter menéame
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info
Idioma:  
Género: Arcade
Distribución: Comercial
Precio: 875 Pts
Price: £7.99/11.99/14.99
Revistas disponibles



 
equipo de programación
Idea: Rafael Gómez
Programa: Rafael Gómez
Versión C64: Jesús Medina
Versión Atari: Salvador Casamiquela
Versión PC: G. Marcos
Gráficos: Roberto Potenciano Acebes
Música: Gominolas
Portada: Alfonso Azpiri
Software de apoyo: J. Manuel Lazo
Grabación: CBS
Distribuidor: Erbe Software
Producción: Gabriel Nieto
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Suma 8+5
puntuaciones
PUNTUA ESTE JUEGO
Nota Votos
10 86
9 36
8 20
7 7
5 1
2 1
1 6
Puntuacion 8.96
Puntuacion 9.4
revistas
  nº171 (Junio 1988). Págs. 44-45.

Algunos estaréis pensando que al partir de una idea tan conocida, la originalidad del juego dejará mucho que desear..., os equivocáis. En lo único que os recordará "MAd Mix Game" a "Pac Man", será en su protagonista y en su misión: devorar miles y miles de puntos. Bueno, y en algo más, un grado de adicción capaz de haceros apsar horas y horas pegados a vuestro ordenador..., ¡y sin necesidad de gastaros el sueldo de dos meses en monedas de cinco duros!

Tanto los gráficos como los movimientos del programa no sólo están francamente bien realizados, sino que además, derrochan sentido del humor, lo que añadido a las simpáticas melodías que se le han añadido configuran un juego altamente recomendable en cada uno de sus aspectos.

PUNTUACIÓN

Originalidad: 8
Gráficos: 8
Movimientos: 9
Sonido: 9
Dificultad: 9
Adicción: 9

 

  nº1. 2ª época (Junio 1988). Págs. 14-15.

Si hay un personaje que ha hecho historia dentro del mundo de la programacion ese ha sido, sin duda, Pac Man, el simpatico y tragón comecocos.
Pac ha visitado mas de una vez las pantallas de nuestros ordenadores
ganándose miles de admiradores. Ahora, tras unas cortas vacaciones, vuelve en una remozada version, dispuesto a
colocarse de nuevo en el mimero uno de las listas de exitos.
El juego ha sido realizado por la compañía española Topo Soft, que una vez más acaba de demostrarnos dos cosas: en primer lugar que para hacer un buen juego tan solo es necesario saber hacer las cosas bien, sin necesidad de argumentos estrambóticos y enrevesados y por otra que el software nacional se
encuentra cada vez mas cerca de
convertirse en uno de los mejores del mundo.

Esto que os puede resultar exagerado no os lo parecerá tanto cuando carguéis por primera vez este Mad Mix Game y os deis cuenta de que lleváis minutos y minutos, incluso horas jugando, partida tras partida, totalmente «enganchados» por el
juego.

Y es que Mad Mix es uno de esos programas que desde el primer momento son capaces de hacernos olvidar el paso del tiempo, dejandonos como única preocupación llegar cada vez a una fase más avanzada.

El juego está compuesto por 15 niveles diferentes con una estructura similar a las clásicas pantallas de cualquier comecocos aunque con un tamaño muy
superior, por lo que en pantalla tan solo se nos muestra la porción del mapa en que nos encontremos.

Nuestro objetivo consiste en comernos todos los puntos del nivel en que nos encontremos, si lo conseguimos accederemos automáticamente al siguiente. Pero claro, aunque esto ya de por sí sería divertido no es todo lo que
ofrece Mad Mix, pues se le han añadido una serie de detalles novedosos que lo hacen aún más divertido y original.

Vamos a comentar algunos de ellos.

Para eliminar a los fantasmas disponemos de dos sistemas: bien recoger el icono llamado simpáticamente «comecocos cabreao» con lo que nos podremos comer a cualquiera que se nos ponga delante, o bien recoger el icono «hipopodoso» con lo que Pac se transformará en un enorme hipopótamo capaz de aplastar al más rebelde de los fantasmas. Obviamente el efecto de estos iconos es temporal y el número de ellos existentes por nivel
es bastante reducido. Otra posibilidad consiste en pasar por ciertos lugares donde Pac podrá ponerse a los mandos tanto de una efectiva nave espacial como
de un potente carro de combate.

Otros detalles curiosos aunque poco agradables para nuestras pretensiones de victoria es la aparición de dos personajes especialmente singulares: la
«maricoco» y el «Repugnantoso». La primera no encierra ningún peligro para nuestra integridad física, pero tiene la desagradable costumbre de ir reponiendo
los puntos que hemos recogido por lo que puede destruir todo nuestro trabajo anterior. En cuanto al Repugnantoso además de decir que sí puede resultar
mortal su contacto, os conviene no olvidar que allá por donde pasa va hundiendo en el suelo los puntos que se encuentren en su camino. La única forma
de recoger estos puntos será utilizando el icono «excavatofono» que convertirá a Pac en una eficaz excavadora.

Tanto los gráficos, como los movimientos y el sonido del programa son además de buenos, tremendamente simpaticos y divertidos logrando que en conjunto
Mad Mix Game sea un gran juego.

Estamos seguros de que Mad Mix va a dar mucho que hablar y de que muy pronto se instalará en los primeros puestos de las
listas de ventas. De nuevo un aplauso para el software español y en concreto para los muchachos de Topo.

José Emilio Barbero


Adicción: 9
Gráficos: 9
Originalidad: 8
TOTAL: 9

 

  #36 (December 1988). Pags. 46-47.

Pepsiman packs a fixx with some nice variations on a classic formula though the gameplay is less well balanced.

Pick a Pacman! Calling a temporary truce to test out two variations on the arcade classic are the one-time YS lovebirds, Gwyn 'Ghost Gobbler' Hughes and Rachael 'Power Pills' Smith. It's amaze-ing how they'll make the peace for a few pounds.
Rachael: History time! First there was Pong, then came Space Invaders and Defender...
Gwyn: ... And then came Pacman!
Rachael: But games grew more elaborate. There was Elite and Lords Of Midnight and Driller and then...
Gwyn: ... And then came Pacman again!
Rachael: Yes, even though programming has reached the pinnacle of sophistication, there are still thrills to be found in the old faves. Witness the great Breakout revival which has arcaders busting their blocks in a zillion different ways (Remember YS's very own Batty?) Pacman was first of the maze games complete with all the collecting and dodging you could hope for and not an alien in sight. Pacman was different...
Gwyn: Yes. Pacman was boring. I can remember typing in a version of the game on my ZX81 and regretting the time I'd wasted!
Rachael: Wha'! You don't like little round heroes?
Gwyn: No, I think they're a load of balls.
Rachael: And what about mazes. You must like Hampton Court?
Gwyn: I don't know - I've never got my hampton caught!
Rachael: Gak! I can see this is going to be a bundle of fun. Load the first game, Maestro, and away we go...


PSYCHO PACMAN

Rachael: Yes, Pac-Mania is taking the country by storm as the big P goes crazy. Grandslam's official licence of the arcade machine is a classic conversion, compete with power pills which let you much on ghosts, fruit to collect and wrap around tunnels which take you - and those pesky ectoplasms - from one side of the maze to the other. But where Pac-Mania really differs is the scenery. Instead of the old over the top 2D view you get a 3D view into the landscape which scrolls smoothly around.
Pac-Mania starts in Block Town, an easy level to get your appetite going. Pacman's Park, which follows, is tougher. A tunnel means you're in more danger from ghosts popping up where you least expect them. By level three, Sandbox Land, things really are getting tough. The troublesome spooks can jump across the blocks to cut you offf, and the tunnel is a dual carriageway affair. But the Jungly steps is the most spectacular landscape, a steep climb with lots of angry ghosts that will catch you unless you're very lucky and reach a power pill.
Though the game runs on 48K there's a bonus for 128K owners - the tape automatically discovers how much memory you've got and crams in a musical soundtrack if there's room...
Gwyn: It doesn't take machine code to tap my memory. I can remember a million games more interesting than this one. What the gormless tottie has failed to tell you is none of the levels is awesomely large. In fact they're pretty puny. Even the programmers seemed aware of this so once you've completed Pac Park for the first time, you have to do it all again before you move on. The same with successive levels. The whole thing is too easy and desperately dull.
Rachael: Not fair. You can go to any of the first three levels automatically, so you don't have to play the less challenging ones, and there's a nice 'credit' feature which sometimes gives you 10 seconds to return to the level you just lost, if you want.
Gwyn: Big deal - a free chance to prolong the tedium. You can send this one packaging, as far as I'm concerned!


CRAZY IRISHMEN

Rachael: Crazy Irishmen - Mad Micks - Geddit! (Yes, and so will you if you crack any more like that! Ciaran) Mad Mix is not a Pacman game. Of course it features mazes, spheres to eat, ghosts and the tike, but that's not Pacman chasing - it's Pepsiman!
Pepsiland's landscapes are much more varied than Pacland's. There are one way systems which, when you get into them, drag you round until you've destroyed all their tiles, and trap doors to block off passageways. And somebody must have spiked Pepsi's soft drink with something psychedelic because Pepsiman keeps changing into other forms. 'Cos as well as the ghost-eating Angry Pepsiman there's the Pepsipotomus. A Pepsidigger and even a Pepsispaceship and Pepsitank which add a shoot 'em up element when you tread on the right squares.
And you'll need all the help you can get because there are several foes. As well as Ghosts there are Ladybothers, who create new spheres where you've eaten them, and Repugnants, who can 'clamp' spheres and make them inedible, just like the repugnant traffic warden who clamped my motor last Saturday.
Gwyn: Of course he's not so repugnant in this game. Sure there's more to do but the playability isn't as hot as it could be. The first round is so open-plan that you can't plan a proper course - the secret of success in all maze games. Things do look up in round two though, and round three is quite pretty!


TO P OR NOT TO P?

Gwyn: What can I say? Neither of these games is exactly a major contribution to computer science. In fact they're such a step back I'd like to lose both of them in a maze. Dull and repetitive, but if I had to choose, I'd say Pac-Mania has it on playability even though it may bore you to death with deja vu.
Rachael: Now that old misery guts has gone I can honestly say that it's good to see Pac back. Okay, so there are better games, but this is just the sort of simple entertainment that appeals to us simple souls. Hardened gamers probably will work their way through Pac-Mania more quickly so Mad Mix is probably their mega mix. However if you're a Pac purist you'd do well to go for the Grandslam game.

GRAPHICS: 9
PLAYABILITY: 7
VALUE FOR MONEY: 6
ADDICTIVENESS: 8
TOTAL: 8

 

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