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Mad Mix Game  · Mad Mix Game: The Pepsi Challenge  
karnevi · 1999-10-23 · actualizada: 2018-02-02 · 84359 visitas [#9]  |  |  |  | facebook twitter menéame
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descargas

info SPECTRUM [22566]  
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info C64 [10255]  
info MSX [13000] 
info ATARI ST [4392] 
info PC DOS [10730] 

info SPECTRUM [7483] 
info AMSTRAD [7289]  
info C64 [8383]  
info MSX
info ATARI ST [8588] 
info
Idioma:  
Género: Arcade
Distribución: Comercial
Precio: 875 Pts
Price: £7.99/11.99/14.99
Revistas disponibles



 
equipo de programación
Idea: Rafael Gómez
Programa: Rafael Gómez
Versión C64: Jesús Medina
Versión Atari: Salvador Casamiquela
Versión PC: G. Marcos
Gráficos: Roberto Potenciano Acebes
Música: Gominolas
Portada: Alfonso Azpiri
Software de apoyo: J. Manuel Lazo
Grabación: CBS
Distribuidor: Erbe Software
Producción: Gabriel Nieto
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Suma 8+7
puntuaciones
PUNTUA ESTE JUEGO
Nota Votos
10 86
9 36
8 20
7 7
5 1
2 1
1 6
Puntuacion 8.96
Puntuacion 9.4
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HISTORIA

La vida de MAD era muy aburrida y falta de emociones. Siempre de un lado para otro en busca de compañeros con los que jugar y pasar un rato divertido. Pero eso a él no le bastaba.

Su padre le había contado muchas veces historias sobre su abuelo el gran Mad Elder, el miembro más destacado de la familia de los comeccos y además el que con mayor éxito había continuado la singular tradición de acabar con los molestos fantasmas merodeadores de casas.

Una tradición que, por desgracia para Mad, no había continuado en la figura de su padre, un comecocos de carácter afable y tranquilo, vigilante en una fábrica de golosinas.

Pero, por suerte para Mad, ocurrió algo que iba a cambiar su vida. Según parece unos fantasmas se habían introducido en la hasta entonces apacible ciudad de COCOVILLAGE, ocasionando serios destrozos y sembrando el pánico entre su asustada población. Fue entonces cuando el alcalde solicitó la ayuda de MAD PADRE y, ante el asombro de todos, éste confesó avergonzado que siempre había tenido miedo a los fantasmas.

Mad, que no podía soportar tal humillación, pensó que había llegado el momento de rememorar el nombre de su anciano abuelo y, sin dudarlo un instante, se dispuso a limpiar la ciudad de los molestos invasores etéreos.

LA MISIÓN

Nuestra misión es la de conducir a MAD en su excitante aventura a lo largo y ancho de quince trepidantes fases donde para dar cada paso es necesario tener temple, ser muy habilidoso y conocer perfectamente todos los secretos de los peligrosos laberintos que necesariamente tendremos que recorrer si queremos llegar al final del juego.

PERSONAJES

Los buenos

Contamos en el juego con una serie de personajes que nos van a ayudar a completar la aventura, cada uno de ellos con unas peculiaridades muy concretas.

Comecocos: Es el personaje principal del juego. Con él podemos movernos por todo el laberinto sin ningún tipo de restricciones, comiéndonos las bolas que los componen, pero, cuidado, también es el más vulnerable de todos y puede ser destruido si es alcanzando por cualquiera de sus enemigos, exceptuando a la MARICOCO.

Comecocos "mosqueao": Es el estado en el que se encuentra el Comecocos cada vez que recoge uno de los iconos que se hallan repartidos por los distintos laberintos. Durante el tiempo que dura el efecto de COMECOCOS CABREADO podemos comernos a todos los fantasmas, que intentarán huir de nuestro lado. La duración es limitada.

Hipopodoso: Es un simpático personaje con forma de hipopótamo, cuyo aspecto puede adoptar el comecocos cada vez que recoja algún icono con la forma de éste. Con él podremos aplastar todos los personajes del juego, sin ninguna excepción. Pero es especialmente válido para acabar con dos molestos enemigos: el REPUGNANTOSO y la MARICOCO. Su duración es también limitada.

Excavatófono: Es una especie de excavadora e, igual que ocurría con los anteriores, podremos utilizarlo cogiendo previamente el incono correspondiente Con ella podremos levantar las bolas que el HIPOPODOSO se ha encargado de hundir en el suelo. Es muy vulnerable, ya que cualquier enemigo puede acabar con él. Su duración es limitada.

Coconave: Es una nave espacial de combate sujeta a unos raíles a la que puede acceder nuestro personaje principal con el fin de disparar a los enemigos que nos acechan en las proximidades. Su uso es ilimitado y el movimiento automático en dos direcciones, dependiendo del lugar donde nos encontremos. Sólo nos permite disparar en una dirección. Con él podemos destruir a cualquier enemigo del juego.

Cocotanque: Es un tanque de características muy similares a las de la COCONAVE, exceptuando el hecho de que el COCO- TANQUE puede disparar en dos direcciones y moverse sólo en una.

Los enemigos

Pelmazoides: Son unos fantasmas que se encuentran en todos los niveles. Si los destruímos vuelven a la casilla de donde salen al principio y después de transcurridos algunos segundos salen de nuevo en nuestra busca. Los podemos destruir con todos los personajes menos con el COMECOCOS y el EXCAVATOFONO.

Maricoco: Es una mariquita que recorre las galerías de los distintos niveles reponiendo las bolas que nos vamos comiendo. Es inofensiva para nosotros, pero muy rnolesta porque nos obliga a repetir todo el trabajo realizado con anterioridad. El COME- COCOS es el único que no puede destruirla.

Repugnantoso: El más molesto y peligroso de todos. Lo podemos destruir con el HIPOPODOSO, la COCONAVE y el COCOTANQUE, aunque con estos dos últimos es más difícil conseguirlo. No es fácil de localizar y tiene la peculiar manía de aplastar las bolas en el suelo para que así no nos las podamos comer.

Los objetos

Autococos: Son una flechas de dirección obligatoria que hacen que nuestro personaje se mueva de forma automática por un recorrido predefinido,

Trampilllas: Son una especie de portezuelas en forma de "L" que se abren o cierran según pasamos por ellas, y que se pueden abrir en una u otra dirección, dependiendo desde la posición en que lo hagamos. Pueden ser de enorme ayuda para evitar el acoso de nuestros enemigos, pero también una trarnpa si no las utilizamos correctamente.

TECLAS DE CONTROL / CONTROL KEYS

Se pueden utilizar indistintamente Joystick o Teclado. Para este último deberás de usar las siguientes teclas:

Q ARRIBA
A ABAJO
O IZQUIERDA
P DERECHA
ESPACIO FUEGO

Estas teclas pueden cambiarse a gusto del jugador, utilizando la opción "Redefinir Teclas" que figura en el menú principal.

AYUDAS

Utiliza los COMECOCOS "MOSQUEAOS" sólo cuando te sea estrictamente necesario. De este modo evitarás quedarte sin ninguno antes de que termine la fase, con el consiguiente peligro que eso entraña.
Las naves espaciales pueden ser un buen refugio. Además, así de paso podrás acabar con unos cuantos. Pero no te confíes demasiado, ya que cuando la utilices ellos tenderán a esconderse.
En algunas fases te verás obligado a entrar en la casa de los fantasmas para comerte alguna bola. Ten mucho cuidado porque si te matan aquí dentro te será prácticamente imposible volver a salir de allí.
Procura utilizar sólo los AUTOCOCOS cuando tengas la completa seguridad de que tu camino no va a ser interceptado por ningún enemigo.
 

MAD MIX GAME(TM)

As far as Mad was concerned life was going nowhere. Bored, with few friends, he was always on the lookout for a good time but he still lacked something. His father had told him many stories of his grandfather, the great Mad Elder, the most successfulI of his Pepsiman family at the gruelling task of dealing with the prowling house ghosts.
Which to the embarassment of Mad had not been continued by his father.

Then it happened, ghosts started to appear, spreading destruction and panic throughout the entire Pepsivillage. In desparation the mayor of the beleagured little town turned to Mad's father for help. However, to the astonishment of everyone, father Mad admitted that he had always been afraid of ghosts and would have to decline.

Mad, incensed by his father, decided instantly that it was time to follow in his grandfather's footsteps in what must be the most dangerous Pepsiman Challenge...


THE MISSION

The challenge is to guide the Pepsiman through each of the fifteen mazes in turn, dodging ghosts and other evil creatures. Use skill and timing to take advantage of all the special features secreted throughout each maze, because only a combination of these will aIlow you to be successful.


LOADING INSTRUCTIONS

Commodore 64/128 Cassette

Press SHIFT and RUN/STOP keys simultaneously. Press PLAY on the cassette recorder.


Commodore 64/128 Disk

Turn on the computer, insert disk and type LOAD"*",8,1 and press the RETURN key. The game will load and run automatically.


Spectrum 48/128K, +2 Cassette

Type LOAD"" and press ENTER. Press PLAY on the cassette recorder. The program will load automatically.


Amstrad CPC Cassette

Press CTRL and small ENTER keys simutaneously. Press PLAY on the cassette recorder.


Amstrad CPC Disk

Type RUN"DISK and press the ENTER key. The game will load and run automatically.


MSX Cassette

Type RUN"CAS:" and press ENTER. Press PLAY on the cassette recorder.


Atari ST Disk

Insert disk and turn on computer. The game will load and run automatically.

F1 - Keyboard Control.
F2 - Joystick Control.


CHARACTERS

The Good Guys

PEPSIMAN
Move the Pepsiman around the maze consuming the spheres that lie along the pathways as you go, On ce you have cleared all of these from the maze you go on to the next, more difficult stage. Be careful, the Pepsiman can be destroyed by the slightest touch from most of his enemies. So avoid them while you are in this form.

As you move around the maze you will come across differently shaped icons. Eating these will transform you temporarily into one of the characters that follow.

ANGRY PEPSIMAN
If the Pepsiman is guided over one of these icons he will be transformed into an angry Pepsiman. Once transformed he has the ability to chase after and eat most enemies giving you a large bonus. Take care though - the Pepsiman will revert back to his original form after a limited amount of time.

PEPSIPOTAMUS
Eating this icon will transform the Pepsiman into a Pepsipotamus. In this form you will be able to squash any enemy that crosses your path. This form is particularly useful in dispatching two rather mean creatures, the REPUGNANT and the LADYBOTHER. (See Bad Guys Section.)

PEPSIDIGGER
This character is used to 'unclamp` the spheres the Repugnant has passed over. (See Bad Guys Section). Simply move the Pepsidigger over the affected spheres to unclamp them. When you then revert back to Pepsiman you will be able to reach them. In this form you are just as vulnerable to destruction as the Pepsiman, so take care.

PEPSISHIP
You do not have to eat an icon to transform to this form. As you travel through the maze you will come across a set of rails.
Simply move the Pepsiman onto the rails and he will automatically transform into the Pepsiship. Though movement is limited to two directions (left and right) any enemy that appears on the screen can be destroyed by firing the Pepsiship's guns.

PEPSITANK
The Pepsitank is very similar to the Pepsiship in operation, the differences being it can only move in one direction (arrows indicate the direction) but you can shoot the bad guys in two directions (left and right).

The Bad Guys

GHOSTS
These entities wander the passageways of each of the mazes.
If they touch the Pepsiman or the Pepsidigger you will lose a life. The ghosts can be destroyed by using the angry Pepsiman, the Pepsipotamus, the Pepsiship or the Pepsitank.

LADYBOTHER
This creature spends its time scurrying around the passageways.
Though it isn't dangerous, its one irritating quality is that it replaces the spheres already eaten. Therefore you have to back track eating the replaces spheres exposing you to more danger. It can be destroyed by every character except the Pepsiman.

REPUGNANT
This creature is the worst of the bad guys you`ll encounter. The Repugnant wanders around the mazes 'clamping' the spheres you have yet to eat. The only way to unclamp the spheres is to find the appropriate icon and transform into the Pepsidigger.
(See Good Guys Section.)


Special Features

AUTO SQUARES
When you move the Pepsiman over one of these squares, he will automatically follow the indicator arrows shown in a pre-defined pattern.

TRAP DOORS
This special type of door can be found along various passageways in some of the mazes. The door takes the form of an 'L' shape which, if approached in the right direction, will allow you to push the door down and 'flip' up a second door behind you sealing off the previous section of passageway.
These prove particularly useful when evading destruction from pursuing enemies, but conversely can be just as deadly if you approach the munder the same circumstances from the wrong direction.


CONTROLS

You can use either keyboard or joystick. The pre-defined keyboard commands are as follows:

Left - O, Right - P, Up - Q, Down - A, Fire SPACE BAR.

These keys can bechanged using the option "REDEFINE KEYS" which is found on the main menu. (Spectrum/Amstrad only)


HINTS

Try to use the Angry Pepsiman only when it is absolutely necessary as there are only a limited number of the appropriate icon within the maze. In this way you will have a better chance of complefing each maze as well as gaining a large amount of bonus points.

The Pepsiship and Pepsitank are a good refuge from marauding ghosts and creatures. Take care though; as you start to fire your enemies will hide and lie in wait until you emerge again.

On some of the higher levels you will haveto enter the ghost generator to eat spheres that have appeared there. Be extremely careful because if you are killed in there, it will be virtually impossible to escape to continue.

Finally, try not to enter the Auto Squares Area unless you are sure that your exit from it is clear.

(C) 1988 Toposoft. All rights reserved. Manufactured and distributed under license from Toposoft by U.S. Gold Ltd., Units 2/3 Holford Way, Holford, Birmingham B6 7AX. Tel: 021 356 3388

Pepsi(r) is a registered trademark, No. 1521219. Used with permission from Pepsi-Cola (Overseas) Ltd.

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